Napirend, célok teljesítése

Szinte naponta végiggondolom az év elején kitűzött, napirenddel kapcsolatos céljaimat, olykor a listát is előveszem. Hozzáteszem, ezek nem az életcéljaim, hanem ezek azok a mindennapi apró dolgok, amelyeket szívesen és előszeretettel elhanyagolok; illetve nem szánok rájuk elég időt, mert mással foglalkozom vagy mert az új életszituációmban (anya, otthon) nehezebb megszervezni. Van egy csomó olyan dolog, ami szintén fontos, de nem kell leírnom, célul kitűznöm, mert megy magától, szeretem csinálni, és könnyű rá időt szakítanom.

Eddig így állok velük:

  • Napi min. 20 perc mozgás:  négy napon maradt ki, viszont a többin általában ennél jóval többet mozogtam – inkább 30-45 percet. A gyorsgyalogláson kívül a tornát részesítem előnyben, megrendeltem Péntek Enikőtől az összes dvd-jét, és szerintem marha jó, mégpedig azért, mert (1) sokkal szimpatikusabb, mint Réka meg pár másik, (2) 20 perces etapok vannak benne, lehet válogatni meg kombinálni, és nem az unalomig ismert gyakorlatsorokat szajkózza, hanem furmányos újakat, amik nem unalmasak (3) bármikor csinálhatom, (4) a fiam jól szórakozik rajtam, és ha nem ide-oda mászik körülöttem, akkor mondjuk ráül a hasamra vagy bemászik alám fekvőtámaszok közben, és (5) még a férjem is kedvet kapott hozzá, úgyhogy gyakran együtt nyomjuk a galérián. Szóval ez a pont rendben van, bár módosítanám inkább legalább heti háromszor negyven percre, az életszerűbb. Az az egy a bökkenő, hogy az étkezésemre vonatkozólag nem tűztem ki célt, úgyhogy falok rendesen (hiszen úgyis lemozgom majd), ennek örömére inkább hízok, mint fogyok, torna ide vagy oda.
  • Lakás rendben tartása: egész jól vagyok vele, bár a napi fél óra az bakfitty. Ráadásul mióta Kisjónás átment felmosó automatába, még jobban oda kell figyelnem, hogy mi van a földön. Úgyhogy gyakoribb porszívózást és felmosást kellett beiktatni, illetve már nem megyünk be utcai cipőben a lakásba.
  • Baráti találkozók: hát ezt nem esik nehezemre teljesíteni. Itt csak az volt a nehezebb feladat, hogy előre megszervezzem, mert aznapra meg másnapra nem egyszerű összehozni valamit. Úgyhogy ez csak némi szervezést igényel.
  • Heti kétszer (min) valami egészségeset főzni / készíteni: megy. Főleg, mert most nincs úgy tele a mélyhűtő anyósom finom főztjével. Sajnos a joghurtos padlizsánsalátát a törökök még mindig jobban készítik, mint én.
  • Napi fél óra üzlet / vállalkozás: ezt is túlteljesítem, általában Jónás délelőtti alvásidejében illetve este. Kezd meglátszani az eredménye.
  • Jónással gyerek-közösségbe járás: keddenként babaúszás, járok lelkiismeretesen (már kezdi élvezni is, nem csak tudomásul venni), két hetente pénteken baba-mama klub (már másodszor hagyom ki, most épp azért, mert baromira meg vagyok fázva). Továbbá vannak gyerekes barátaink, velük is találkozunk
  • Levelek megválaszolgatása: hát ebben vagyok a leggyengébb. Kicsit már javultam, és lassan utolérem magam, de még nem az igazi.
  • Esti randevúk, közös időtöltés a férjemmel: bébiszittert még nem szereztem (valahogy nagyon nincs hangulatom hozzá, mert nem ismerek senkit, de nagyon kéne), így ált. Jónás jelenlétében vagy lefekvése után. Film, társasjáték, beszélgetés, tegnap wellness, miegymás. Ha végre lesz bébiszitter, akkor már tudunk házon kívül is. Holnap átruccanunk Bécsbe, Jónás a nagyszülőknél lesz. Ja, és a közös torna is jó időtöltés, együtt nyögünk, hogy vazze, ezt nem bííírom…
  • Nálunk vendégségek, társasjátékozás, vacsora szervezése: ebben a hónapban túlteljesítve. El kell kezdeni szervezni a jövő havi eseményeket.
  • Havonta készítek rendes fotókat Jónásról (nem telefonos): megvan, titka, hogy a nappaliban kell hagyni a nagygépet
  • Naponta egy halogatott dolgot megcsinálok (gombvarrás, elpakolás, letörlés – apró dolgok): erről a pontról egészen megfeledkeztem… ennek megfelelően nem is jeleskedtem benne, legalábbis nem tudom felidézni.

Még kitűzhetném célnak, hogy leszokok a csúnya beszédről, mert nagyon szeretek változatosan káromkodni, és így leereszteni a gőzt, de nem akarom, hogy Jónás így tanulja meg a magyar nyelvet. Jó lenne gyakrabban leírni azt, amit fejben blogolok, vagy kéne hozzá egy kis gép, ami felveszi és leírja, ami mondjuk wc pucolás közben megfogalmazódik bennem – általában sokkal érdekesebb dolgok, mint amiket végül ide leírok. Aztán a mindennapi teendők síkjáról áttérve a lelki életemre szintén van pár kitűzendő célom, de ez már egy másik téma.

Hozzászólások lezárva.

Kapcsolat: mail to: bogaar@gmail.com

mail to: bogaar@gmail.com

Archívum